עולם ההיפ הופ ישראל

נעלי ג'ורדן חלק מתרבות

252
כאשר הצלם ג'קובס רנטמיסטר אי שם בשנת 1993 , צילם את התמונה המפורסמת של מיקל ג‘ורדן, הקפיצה עם פישוק הרגליים ותנועת ההטבעה ביד שמאל, "תנועת בלט" על פי ג‘ורדן עצמו הוא לא ציפה ש"נייקי" תשתמש בתמונה זו ותרוויח באותו הזמן 3.4 מיליארד דולר ותצא לקמפיין שיווקי נצחי עם התמונה המפורסמת. "אייר ג‘ורדן" הפכו להיות מצרך מבוקש וחלק בלתי נפרד מההיסטוריה של הכדורסל הבינלאומי ממספר סיבות כלכליות, תרבותיות, וספורטיביות.

 

התמונה המוקורית של jumpman

 

בעולם שבו חברות גדולות קונות חברות קטנות בהתהוות ומעלימות אותם מייקל גורדן אילץ את "נייקי" לשמר את שמו, וקרא לנעל "אייר ג‘ורדן" המהלך האסטרטגי של השחקן מחייב את נייקי לשלם לו מיליוני דולרים 10% במספר על כל סדרת נעליים אשר מוציאה על שמו. בכך "אייר ג‘ורדן" הפך להיות מותג נצחי כפי שנייקי נצחית. לא רק זאת המהלך פתח צוהר לשחקני כדורסל וכדורגל אחרים אשר חיפשו עצמאות כלכלית בדיוק כמו ג‘ורדן, ניתן למנות את "הבלאק ממבה" של בריינט, "סי"7 של רונלאדו, לברון ג‘יימס, "הטורף" של מסי וכו, אך אף אחד מהם לא הגיע לגדולה של "האלוהים"
הנעל הפכה ממזמן מלהיות נעל שנלבשת רק על פרקטי כדורסל, היא הייתה ועודנה ייחודית שהיא הפכה להיות כסוג של הצהרת אופנה ותרבות. אנשים כיום כמו בעבר מוכנים להידרס, להידקר, ולעמוד שעות מול החנויות על מנת לקנות את הסדרה החדשה, האבסורד הוא שרובם הגדול כלל אינו משחק כדורסל. מבין המכורים ניתן למצוא אמנים, אנשי עסקים, ואפילו כאלה שילבשו אותה ביחד עם הטוקסידו.

 

עוד נושאים מעולם ההיפ הופ

 

 

מבחינה ביצועים וספורטיביות, הנעל נבדלת מנעליים אחרות שכן היא משלבת המון סטייל, איכות ברמה הגבוה שיש ומבטיחה ביצועיים מקסימלים עקב היותה קלה כנוצה, לא לחינם עם השקתה אי שם באמצע שנות ה80 היה איסור מוחלט לנעול אתה, אך לג‘ורדן עצמו לא הפריע לעלות איתה כל פעם למשחק ולשלם את הקנס כל פעם מחדש.